CGTN: İngiliz düzenleyiciler devlete ait China Broadcasting Corporation’ın lisansını iptal etti

Medya Düzenleme Kurumu Ofcom Perşembe günü yaptığı açıklamada, bir soruşturmanın lisansın yanlışlıkla Star China Media Limited’e ait olduğu sonucuna varmasının ardından kanalın lisansını geri çektiğini söyledi.

Ofcom, Star China Media Limited’in kanalı yönetmek için “editörlük sorumluluğu” olmadığını ve bu nedenle “lisanslı hizmeti kontrol etmek için yasal gereklilikleri karşılamadığını” söyledi. Star’ın haber kanalının sağlayıcısı değil, dağıtıcısı olduğunu ekledi.

Organizatörler ayrıca CGTN’nin lisansı yeni bir kuruluşa devretme teklifini de, sonunda Çin Komünist Partisinin kontrolü altında olacağını ve dolayısıyla Birleşik Krallık yasaları kapsamında dışlanacağını keşfettikten sonra reddetti.

Ofcom’dan bir sözcü şunları söyledi: “CGTN’ye uyum için birçok fırsat sağladık, ancak sağlamadılar. Şimdi Birleşik Krallık’ta yayın yapmak için CGTN lisansını geri çekmenin uygun olduğunu düşünüyoruz.”

Kanal, derhal yürürlüğe girecek şekilde İngiltere yayınlarından kaldırılacaktır. Bir Ofcom sözcüsüne göre, CGTN adli inceleme talep etme hakkına sahiptir ve gelecekte başka bir lisans için başvurabilirler.

Ofcom daha önce buna karar verdi CGTN defalarca tarafsızlık standartlarını ihlal etti Hong Kong’da geçen yılki protestoları konu alıyor.
CGTN başlatıldı 2016 yılında. “Küresel izleyicilere doğru ve zamanında haber kapsamı ve zengin görsel-işitsel hizmetler sağladığını, Çin ile dünya arasındaki iletişimi ve anlayışı geliştirdiğini ve Çin ile diğer ülkeler arasında kültürel alışverişi ve karşılıklı güveni teşvik ettiğini” söylüyor.

CGTN’nin merkezi Pekin’dedir ve Nairobi, Kenya, Washington, DC ve Londra’da üç üretim merkezine sahiptir.

CGTN, yorum talebine hemen yanıt vermedi.

– Bu gelişen bir hikaye ve güncellenecek.

READ  Bankaların varisi Benjamin de Rothschild 57 yaşında öldü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir